florishager.reismee.nl

Zaterdag 6 januari

Daar zijn we dan. Na maandenlang aan iedereen te hebben verkondigd dat ik zou gaan reizen naar en door Thailand, ben ik nu eindelijk op de plaats van bestemming. Het middagje Schiphol met papa, mama, Lon én Las js gezellig en de vlucht valt mee. Al kan ik niet slapen, ondanks het geavanceerde kussen dat ik van mama heb gekregen. Maar uiteindelijk zijn de ongeveer tien uur vliegen prima uit te houden, mede dankij Floortje naar het Einde van de Wereld, de gave 3D-functie waarmee ik live de vlucht live kan volgen en het lekkere en gratis eten en drinken (helaas geen Fristi en Chocomel) aan boord.

Eenmaal in Bangkok aangekomen, moet ik een (voor mij onbekende) landingskaart met onder meer vlucht- en persoonsgegevens invullen en inleveren bij de paspoortcontrole. Afin, dat gaat uiteindelijk allemaal goed. Als een pakezel met een nieuwe Thaise simkaart ga ik vervolgens – in de bloedhitte - op pad: een begeleider van de vrijwillgersorganisatie The Green Lion haalt me op in de aankomsthal en samen met hem en een andere deelnemer (een Chinese) nemen we de interrail. Daarna volgt een drie uur lange busrit, die ons leidt naar de stad Singburi. Hier wacht Phil, de roodharige Schotse oprichter van de organisatie, ons op. Met een soort Jeep brengt hij ons in sneltreinvaart naar de vrijwilligersorganisatie op een kwartier buiten de stad. Tijdens de rit hier naartoe valt me de wijdsheid van Bangkok me op, net als de afwisseling tussen modern en oud in het straatbeeld: we komen langs meerdere Burgerkings, maar ook tempels, altaren met godenvereringen, bouwvallen en leegstaande huizen.

De accommodatie ligt in the middle of nowhere. Het is basic, maar sfeervol. Er is veel groen en een grote gemeenschappelijke ruimte waar we ’s avonds al vanaf 17 uur aan tafel kunnen. Het eten is vrij simpel maar lekker. En onbeperkt. Ik heb een kamer in een van de drie vrijwillgershuizen, samen met een Duitse jongen. Met hem en nog een paar anderen drink ik ’s avonds nog een biertje in de enige ‘bar’ van het dorp, tegenover het complex. Morgen staat een trip naar het lokale zwembad op het programma.

Reacties

Reacties

Frank

Hoi Floris,

Ik ga je zeker volgen!
Wat schrijf jij helder en compact ?

Veel ervaring en indrukken gewenst. Op wat er gebeurt heb je geen invloed, wel hoe je er mee omgaat??

Ciaou

Frank

Lon

Lieve flor,

Echt leuk om je verhalen te lezen.
Zoals frank ook al zegt schrijf je heel duidelijk!
Ik zie al een klein beetje voor me hoe het eruit ziet daar...

GENIET!

Dikke kus van jezus

Las

Mooi man! Geniet er met volle teugen van en lang leve onbeperkt eten ;)

Annemiek

Geweldig Floor!! Geniet ervan!! Xxx je tante

Wim

Paul is hier Jullie hadden gebeld Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active